יום ראשון, 27 באוגוסט 2023

אני והמכוניות שלי

מאז נישאתי לפני 31 שנה,הזמן שהייתי נטול רכב היה קטן בהרבה מהזמן שהייתי עם רכב.
היה לנו רכב אחד בשנות הנישואין הראשונות
ובאיזשהו שלב לדעתי לפני 17 או 18 שנה,הארגון שאישתי עובדת בו עבר מחולון לרמלה ואם לדייק לאזור התעשיה הצפוני ברמלה ולא הייתה תחבורה ציבורית עד למקום העבודה, אלא עד למרחק יחסית רב ממקום העבודה ומשם היה צריך להמשיך רגלית. אי אפשר היה להמשיך להתנהל ככה בחורף עם מטריה ברוח ובגשם ובקיץ מן הסתם חום לא קל ומכונית שניה נרכשה.
עד אז החזקנו כאמור  ברכב אחד שבו אני השתמשתי כי עבדתי בתל אביב והתחלתי כזכור בשעה מאוד מוקדמת של הבוקר (4 בבוקר בעבודה) כשאוטובוסים מתחילים במקרה הטוב ב5 וחצי בבוקר.
הייתה לנו דייהטסו אפלאוס שהלכה טוטל לוס בתאונה של מישהו שלא עצר אחרינו ברמזור אדום ונפרדתי ממנה,בעצב כשהגרר הגיע לקחת אותה למוסך ומשם לגריסה (קיבלנו כסף למכונית חדשה מהביטוח)
עם הכסף שקיבלנו מהביטוח קנינו מ"גם אמא" מיצובישי כריזמה, שנמכרה אחרי כמה שנים  לגרוטאות אחרי  שהתיקונים עלו יותר מערך האוטו.
כשנפרדתי ממנה ביום גשום כשהעלו אותו על גרר,לא ויתרתי וכמו מרקו שנפרד מאימו עמדתי בגשם והסתכלתי עליה עד שנעלמה😅 .
תחתיה קנינו מיצובישי לאנסר אפורה ,זה היה חודש אחרי שביתי הבכורה התגייסה ב2012 ויום שישי אחד חודש אחרי זה, מישהי נכנסה בנו בצד וגררו אותה למוסך ,רצו להכריז עליה כטוטאל לוס ואני התחננתי לשמאי הרכב ולחברת הביטוח שיתקנו אותה ובסוף הם הסכימו וסידרו את הטעון תיקון ואחרי שנה צרפנו מוציבישי לאנסר לבנה.
האפורה הייתה משנת יצור 2009 והלבנה הייתה משנת 2011.
אני נהגתי על הלאנסר האפורה וזוגתי על הלבנה ומאוד אהבתי אותה.
באמת. אהבתי לנהוג בה,היא הייתה נוחה,חזקה,מהירה 
אחיזת כביש מצויינת ומעט מאוד תקלות
אבל ככל שעברו השנים היה ברור שצריך להחליף למודל חדש יותר אחרת לא ארוויח כשאמכור אותה שום דבר והיה לי קשה להפרד ממנה.
בסוף דצמבר 22 קיבלנו סכום כסף נאה והחלטנו למכור את הלאנסר ולקנות רכב משנתון מתקדם.
אחרי חיפושים שלקחו זמן קנינו יונדאי אלנטרה שנת 2019. טוב,כאן באמת העלנו רמה,מסך שבו אפשר לראות את הוויז בצורה ברורה,רדיו מובנה ועוד כל מיני המצאות שלא על כולן עמדנו עדיין,מצלמת רכב קדמית ואחורית,בקרת שיוט,מוביליי מעצבן סאן רופ בגג ,לוח מכוונים שכשיש תקלה כלשהי מראה איפה התקלה,או מה חסר אוויר,שמן ,מים,נורה שנשרפה איפשהו וכו' ועוד כהנה וכהנה. מאוד נוחה  וכיף גדול לנהוג בה ,זוגתי נוהגת בה לעבודה.
את הלאנסר האפורה בסוף מכרנו במחיר פחות מהמחירון שלה בגלל תקלות שלו היינו מתקנים היינו צריכים להשקיע הרבה כסף.
נפרדתי ממנה בלילה אחד ליד הבית כשהקונים שאמרו שיגיעו לקחת אותה בבוקר הפתיעו והגיעו בלילה לפני
שלשלו את סכום הכסף ,בוצעה העברת בעלות באינטרנט ופוףף היא נעלמה בחשכת הלילה.
נשארנו עם המיצובישי לאנסר הלבנה שעליה אני ובני הצעיר נוהגים,אני פחות אוהב לנהוג בה ופחות נקשרתי אליה ואני מניח שבחודשים הבאים נמכור אותה ואנחנו מתלבטים אם  לקנות תחתיה אחרת,גם כי אני הפסקתי לעבוד וגם כי הבן הצעיר שמשתמש בה צריך לברר עם עצמו אם ימשיך לגור בבית או לעקור  ככדי להיות עצמאי מחוץ לבית.
זהו אני נקשר לחפצים מתקשה לצערי להפרד ובעיקר למכוניות שלי.🤷‍♂️

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה