יום שישי, 25 באוגוסט 2023

בהמשך לשיחתנו

 טוב מכיון שלא הצלחתי לעלות תמונות לפוסט הקודם

אני מנסה להשתמש במחשב הנייד כדי לעשות זאת.

מאז יש לי סמארטפון,אני ממעט מאוד להשתמש במחשב הנייד,אני עושה הכל בנייד.

אמפי בטובה הסבירה לי איך לעלות תמונות ואני אנסה לעשות זאת כאן

קנקן סייע לי כשגילה את נפלאות (וגם את המיגבלות ) של chatgpt

אבל במקרה שלי בכל מקרה צריך לאמת את העובדות בעבודת רגליים וללכת לבדוק ברשומות עיריית תל אביב

כך שאם הchat gpt אומרת מספר בית הרי אי אפשר ללכת לרחוב ששם שכן פנסיון ישורון כי עברו יותר מ100 שנה.

בכל מקרה

אני רוצה לעלות ציור של סבא שמואל כדי  להפגין איזה כשרון ציור היה לו ואיזה צייר משובח הוא היה 




סבא שלי צייר רק ארץ ישראל,כאמור רק אחרי מותו זכה להכרה וציוריו פיארו ב30 שנה האחרונות את כל המוזיאונים והגלריות הנחשבות ושווי ציוריו האמיר שאילו זה היה קורה בחייו ,היה יכול לזכות בחיים טובים יותר



סבא שמואל ואני במרפסת הבית במושבה הגרמנית  בירושלים 1954



סבא מרדכי כורע מימין לידו ליפין אבא של הודה ואחד מילדיו בבנימינה.



זוהי הודה ,בפתחו של פנסיון ישורון שסבא וסבתא רבא שלי הפעילו בתל אביב ברח גרוזנברג שמספרו יבדק ברשומות העירייה בקרוב

זהו הערב הראשון של הודה בתל אביב ובארץ  השנה 1919 והיא  והוריה הגיעו לארץ לעלות עם קבוצה לאדמות אום שוני 3 שנים אחרי זה ולהקים ביחד עם סבא שלי סבא מרדכי את בנימינה.

הודה גדלה בבנימינה מראשית,נישאה הקימה בית שאי אפשר לשכוח אותו ועומד עד היום וילדה 3 ילדים.

היינו באים לשם בחופשים בעיקר בחופש הגדול,עוזרים לקטוף ענבים בכרם,מאכילים את התרנגולות בחצר ואת הברווזים

אחכ פותחים את דלת הרשת  במרפסת הגדולה בכניסה שהייתה מוצלת בעצי גפן תאנה ועוד מעצי הארץ ונכנסים לבית הגדול,שמבהיק מנקיון, קריר בו ,שקט מאוד ,כי כולם בעבודה מחוץ לבית.הודה הייתה מכניסה אותי למטבח הקטן ומציעה לי לאכול

ומכיון שהייתי אכלן קטן מאוד כילד ודי רזה הזהירה אותי חזור והזהר שאם לא אוכל ,אחלה בברי ברי beri beri

עד היום אין לי מושג אם יש מחלה כזאת אבל זה כל כך הפחיד אותי שפשוט אכלתי מה שהיא הציעה

עוד חווייה שזכורה לי היטב שבשעות הצהריים בין 2 ל4 כשהיינו שם היה כמובן עוצר כמו אצל כל בית שמכבד את עצמו

המיטות היו גבוהות מהרגיל והכסתות גדולות ושמנות והייתי נרדם בצהריים בשניות מה שמעולם לא קרה בבית שלנו לפני או אחרי

הודה הלכה לעולמה ב1997 ,יהי זכרה ברוך

שנים אחכ הוציא בנה הבכור חוברת לזכרה,הצילום של הילדה מחזית הפנסיון ב1919 היה הראשון שכיכב שם נכתבו השורות האלה

תלחצו להגדיל את הצילום.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה