יום רביעי, 27 בספטמבר 2023

חתונה

 כמו שאמפי אומרת לפעמים על פוסטים שהיא כותבת שהם נועדים לתעוד עצמי

חשבתי שגם אני רוצה לתעד את התהליך שאנחנו עוברים לחתונה הראשונה במשפחה שלנו.

אז הבן מתחתן.

אני הייתי שבוי באיזו מחשבה שמהרגע שזוג מחליט להתחתן ,החתן מציע לכלה ,או יש הסכמה כזאת ואחרת שמתחתנים, לוקח זמן עד שמתניעים את העניין

 הם החליטו מתישהו בהתחלת ספטמבר שהם מתחתנים ובני אמר לי שהם חושבים על אפריל 24 ,אז הייתי רגוע ליום יומיים,אין מה למהר ונתחיל בהכנות שלנו בעצלתיים.

מהר מאוד הם שינו את דעתם ומצאו מקום פנוי באולם שבחרו ,כבר ב2.11 עוד קצת יותר מחודש ואז התחלנו להכנס ללחץ.

נדרשנו מהר לספק את שמות אורחינו,מעבר למשפחה,

מייד אחרי זה התבקשנו לחפש את הכתובה שלנו,את תעודת הנישואין שלנו ואת תעודת הלידה של הילד לצורך רישום ברבנות.

מאיפה אני יודע איפה הכתובה ותעודת הנישואין,בחייאת עברו 31 שנה,נכון שהסיכוי שזרקתי מסמך כזה הוא קלוש,אבל זה ודאי לא נמצא בהישג יד.

אז אמרנו שניקח את סוף השבוע שאחרי שהבן ביקש שנחפש ואז עלה לי רעיון שיכול להיות שהמסמך נמצא בתיק שבו יש מסמכים ישנים של חיסונים כשהילדים היו קטנים וכפתור ופרח,זה אכן שכב לו שם בשלווה.

אחכ הפכתי את הארון היכן שאנחנו מאכסנים אלבומים ומסמכים ישנים ולא מצאתי ואז הודיתי לאל שאנחנו בעידן האינטרנט, נכנסתי לאתר המועצה הדתית בתל אביב,נרשמתי ותוך כמה ימים נחתה בתיבת המייל שלי תעודת הנישואין.

לתעודת לידה גם ביקשתי במייל מבית חולים 'מעייני הישועה' בבני ברק,שישלחו לי עותק ואכן אחרי כמה,ימים קיבלתי ס.מ.ס שהתעודה בדאר בדרכי אלי

אבל אצלנו ביישוב יש תקלה מתמשכת בשרות חלוקת הדאר בחודשיים האחרונים ולא התקבלה בתיבה שלי שום תעודה.

אתמול שאלתי את בני האם עדיין הוא זקוק לתעודת הלידה, אז הוא נזכר לומר לי שהם מתחתנים דרך רבנות צהר ושם לא התבקשו למסמך הזה.

בכלל בני קמצן בדיבורים,ואם אתם לא שואלים אותו הוא פחות משתף.המזל שבחירת ליבו היא יותר ורבלית וככה אנחנו לומדים על יותר דברים ממנה מאשר ממנו:-)

עשינו לעצמנו תקציב הוצאות ,מעבר לעובדה שהחלטנו על סכום כסף שאותו ניתן לבני וכלתו ,שינצלו את הכסף לכל מיני צרכים שלהם ,אמרנו מראש שאנחנו לא בתחרות עם משפחת הכלה,אנחנו נותנים מה שאנחנו יכולים,מצידי הם יכולים לתת פחות או יותר,לנו זה לא משנה. אנחנו עושים את המכסימום שלנו ויש לנו עוד 2 ילדים לחתן.

ואז התברר שמקובל שמשפחת החתן לוקחת על עצמה לעשות את השבת חתן.אקדים ואומר שאני חילוני מהבית,לא עשיתי בחתונה שלי שבת חתן ולא כלום.

אבל זוגתי שתחייה מגיעה מבית מסורתי ,בילדותה הייתה דתיה וגם אם התפקרה בהמשך ,נשאר לה געגוע למסורת של בית סבה וסבתה שבכלל היו ממייסדי בית כנסת כאן ביישוב

והיא מאוד רצתה שבת חתן.

הפוסט ארוך ולא חשבתי שיתארך ככה

עוד חודש,וטיפה החתונה ועוד לא סיפרתי על מה נסגר בסוף עם השבת חתן,על הבגדים שאנחנו צריכים לקנות ועל משפחת הכלה 

כל זה יגיע בפוסט הבא

זה נותן לפחות 2 פוסטים נוספים ,טרילוגיה על חתונה :-)

אני סיימתי,תיהיו טובים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה