יום שלישי, 13 באוקטובר 2020

מעגלים נסגרים

 

כתבתי פוסט בישרא המחורבן,שלא שלח עידכון,אני מפרסם גם כאן

תודה לכם



כמעט 50 שנה עברו מאז התרסק בסוללת התותחים שלנו מטוס  קרב ישראלי,זו ללא ספק הייתה אחת החוויות הכי חזקות שחוויתי בחיי


עד השנה לא התעסקתי בהתרסקות המטוס,זה היה, מאוכסן אי שם בירכתיים כשהזכרון ככל שעובר הזמן הולך ודוהה באשר לארוע הזה.


אבל השנה חידשנו קשרים אחרי 47 שנים ומן הסתם סיפור התרסקות חזר לחיים.אחזור בקיצור רב על הפרטים לאלה שלא קראו עדיין.


ב7 אוקטובר 73 בשעות הבוקר,התרסק מטוס פנטום כ50 עד 100 מטר מהסוללה שלנו כשהמנוע של המטוס ניתק ממנו ועבר בסוללה בין ארבעת הטנקים בלי לפגוע באף אחד.


חשוב לומר שזה היום השני למלחמה,אין עדיין כוחות מילואים בשטח ואנחנו יורים רצוף משבת בצהריים בלי הפסקה ובעיקר יורים עלינו.


אלה הפרטים היבשים.


במסגרת ההכנות שאנחנו עושים למפגש הגדודי עלתה הצעה שבגלל הקורונה המתמשכת, נעשה מפגש זום גדודי שבו יספרו נציגי 4 סוללות ו3 מחלקות המיפקדה חווייה אחת מהמלחמה שלהם.


במסגרת הזאת ביקשתי מאנשי הסוללה שלי לעלות כל אחד מזוית הראיה שלו את סיפור המטוס


וכך קיבלנו 3 סיפורים שונים לגמרי אחד מהשני וזה די הפתיע אותי.


לא יודע איך אבל פתאום התחילה לנקר בי מחשבה שבעצם עברו 47 שנים ואף אחד מאיתנו לא בדק מעולם מה קרה באמת,כלומר חייל האוויר הוציא גיחה,המטוס נפגע והתרסק אצלנו בסוללה ואין על זה מילה אחת בשום מקום,כלומר משהו מתועד.


אז חלק מהזמן לא היה גישה למידע כי לא היה אינטרנט,אבל עכשיו יש וזו הזדמנות לדעת מה באמת קרה.


התחלתי כמו שהתחלתי את המסע לאיתור אנשים מהגדוד,כתבתי פוסט עם הסיפור המוכר ופרסמתי אותו בדף הפייסבוק של "מלחמת יום כיפור זכרונות וצלקות" ובסופו של הפוסט ביקשתי שיעזרו לי ויכוונו אותי למקומות שאפשר לקבל שם תשובות מדוייקות יותר.


מהתשובות התברר שהיו 2 טייסות פנטום שלחמו בגזרה הדרומית,מצאתי בפייסבוק דף של טייסת 201 שנקראת "האחת",שוב כתבתי פוסט עם השאלות ואז התברר שב7 לאוקטובר במהלך היום לא היו תקיפות של פנטומים בגזרה הדרומית,כל התקיפות רוכזו בצפון במאמץ לעצור את הסורים,קיבלתי מספר טלפון של טייס לשעבר מטייסת אחרת 69, שהטיס פנטום והוא סיפר שהיו גיחות הפצצה של פנטומים באותו יום מוקדם מאוד בבוקר שלמעשה חשוך ואז אם נפל מטוס זה לא היה יכול לקרות אצלנו, כי אנחנו ראינו את הנפילה וההתרסקות הגיחות בדרום חודשו כשהוא עלה לטוס ביום הזה ב4 אחר הצהריים של אותו יום,המטוס נפגע והוא נפלט ממנו ונפל בשבי.


מכיון שכל השנים חשבנו שהמטוס שהתרסק היה מטוס פנטום וכל הפרטים שגיליתי עד לרגע הזה סתרו את האפשרות הזאת פניתי לחבר שהוא חוקר היסטוריה צבאית עם גישה לארכיוני צהל וחיל האוויר וביקשתי שיעזור לי.


שלשום בערב המעגל נסגר.


ב7 לאוקטובר בשעות הבוקר יצא מבסיס תל נוף מטייסת הסקייהוקים 115,מבנה שקיבל משימה ואני מצטט את דברי המומחה:


"קלע על סוללות נ.מ. מצריות,השלב הראשון במבצע תגר 4 להשמדת סוללות טילים"


המבנה בהובלת טייס ושמו פדי שלסגנו קראו שמעון אש יצא לגיחה הזאת בגזרת איסמעיליה טסה.


בין 7ל8 בבוקר מטוס הסקייהוק של שמעון אש נפגע מאש נ.מ.,שמעון פלט את עצמו מן המטוס וצנח,המטוס הפגוע המשיך לטוס ונפל מזרחית לכביש טסה איסמעליה והתרסק ליד סוללת תותחים ישראלית.


גורלו של שמעון אש לא ידוע,הוא כנראה נפל בשבי ושם מת אבל גופתו לא הוחזרה ולימים נפוצה שמועה שנקבר  במדבר על ידי בדואים .


יהי זכרו ברוך.


מכיון שאני לא יכול לחשוף את הסיפור הזה לפני מפגש הזום ב29 באוקטובר אבל האדרנלין זורם  ואני חייב לספר למישהו,החלטתי לפרסם כאן,כי לכאן אף אחד מהגדוד שלא מגיע והסיפור לא יגיע אליהם ולכן כתבתי.פעמיים.


כי אתמול באמצע כתיבת הפוסט ישרא התנתק וכשחזר אחרי כ6 שעות,השחזור סרב לעבוד והנה אני שוב כותב את הפוסט בתקווה שהפעם ישלח.


עברו 47 שנים,הזכרון מתעתע,מה שזכור לכולם פנטום עם 2 טייסים הפך לסקייהוק שהתרסק בסוללה שלנו בלי אף אחד בתוכו.


על כל השאר,קורונה,הפגנות,שקרים של התקשורת ועל האיש הכי עלוב שקיים היום,בפוסט הבא.


אני סיימתי,תיהיו טובים


 


 


 

אין תגובות:

פרסום תגובה