יום ראשון, 13 בספטמבר 2020

שקר הסגר

 בקרוב נכנס (כנראה) לסגר- עסקים רבים יקרסו, מספר המובטלים יעבור שוב את המיליון, קשישים ימותו או יחלו מדיכאון והכל בין השאר בגלל "תופעת טבע" יוצאת דופן שקיימת רק בישראל: בניגוד לכל אנומליה של מגיפה יש לנו במדינה כיום פי 2.5 יותר חולי קורונה קשים מבינוניים! הכל מסתבר בגלל רישום לא נכון של החולים במערכת הבריאות. רגע, אם זה נשמע לכם מוזר אז בואו הצטרפו אלי לקטע קצר מתוך אחת הישיבות הבלתי נתפסות שהיו בקדנציה הנוכחית בכנסת. זה קרה השבוע בוועדת הקורונה בכנסת שדנה בדיוק בעניין הזה של הסתירה בהגדרת החולים הקשים בישראל. 


הסיפור הוא שבישראל חולה קשה החל מיוני הוא כל מי שרמת הסטורציה שלו (כמות החמצן בדם) היא 93% ומטה (במקום 90%), שזה אומר שחולי קורונה בינוניים וקלים בישראל שאפילו לא אושפזו, הפכו ביום אחד במהלך יוני פתאם לחולים קשים (בהגדרה בלבד).  לפי ארגון הבריאות העולמי, שהוא בעצם הגוף שעל פיו מתיישרים מערכות הבריאות בעולם, הגדרת החולים הקשים המעודכנת היא אלו שיש להם סטורציה של מתחת ל 90% כמו שהוגדר אצלנו לפני השינוי ביוני. המשמעות היא שמספר החולים הקשים בישראל נופח בעשרות אחוזים, מה שגורם לממשלה לרוץ היום לסגר מהר לפני שהרחובות יתמלאו במיטות אשפוז לטיפול נמרץ. 


כשח"כ שאשא-ביטון עימתה  את ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שרון אלרעי פרייס, עם הסתירה הזו בישיבה היא קיבלה תשובה, של איך אומרים, תחזיקו חזק שלא תפלו מהכסא.

 

שאשא ביטון שאלה אותה: "לפי ארגון הבריאות העולמי – איך מוגדרים חולים קשים?".

אלרעי פרייס ענתה: "אני לא רוצה להיכנס לזה".

שאשא ביטון לא ויתרה:  "למה? אני רוצה לדעת. לפי ארגון הבריאות העולמי. חשוב לנו לדעת כי אנחנו כל הזמן מדברים על שקיפות. אחר כך אנחנו אומרים אין אמון בציבור. גם אין אמון פה. ארגון הבריאות העולמי יצר איזשהו סטנדרט, שכנראה לפי זה מודדים את המדינות השונות, אז אנחנו לא יכולים להתנהל לפי איפה שבא לנו, לפי מה שקורה בעולם, ואיפה שלא בא לנו אז לא. ארגון הבריאות העולמי בוחן חולים קשים לפי איזה מדד?"

בתגובה אלרעי פרייס שנלחצה, פלטה מול שאשא ביטון ההמומה, שבשביל לדעת את הגדרת החולים הקשים היא צריכה להכנס לבדוק ב...בגוגל. כן, ראש שירותי הבריאות בישראל צריכה גוגל בשביל לדעת נתון בסיסי שעל פיו מכניסים מדינה שלמה לסגר. "אני לא יכולה לענות על זה" - סיפרה בישיבה, "אני יכולה לפתוח ולהסתכל על זה בדיוק כמוכם. אתם לא הייתם רוצים שגורם מקצועי של משרד הבריאות יישב פה ויגיד דברים לא נכונים….את ההגדרות של מה הנחיות, אנחנו כולם יכולים לפתוח בגוגל".


פה הוכנסה לדיון פרופ' גליה רהב (כן - ההיא שמופיעה כל הזמן בטלויזיה) והודתה שההנחיות להגדרת חולה קשה בישראל שונות מאשר בארגון הבריאות העולמי. כששאשא ביטון ניסתה להבין למה - ענתה לה רהב שזה בסך הכל עניין של "סמנטיקה".  "זה ממש לא סמנטיקה הולכים לסגור לנו את המדינה על סמך החולים הקשים" - הגיבה שאשא ביטון המופתעת (או שלא).

תשמעו אם זה היה סרט קומי, זה היה מצחיק, אבל גורל מיליוני אזרחים עומדים להחרץ על השטות הזו ועוד לא דיברתי על נושא אמינות הבדיקות וסיבות המוות שנדונו בוועדה. 

בקיצור - אם אנחנו חיים עכשיו בתוך מטריקס אז מישהו שם שאחראי על המערכת למעלה חייב כנראה דחוף דחוף לעשות לה ריסטרט.

 בלי קשר: ישרא נפל שוב,הפעם נפל השרת עליו ישב והוא לדברי ועד ההצלה ירד מהאוויר ומועבר לשרת חדש.

האמת שנמאס לי,פרסמתי רגע לפני שנפל את הפוסט הזה,הוא לא שלח עידכון ונמאס לי לכתוב באתר שכל כך מקרטע עם הבטחות "שיהיה בסדר אוטוטו"

מצד שני כשהוא באוויר יש פיתוי חזק מאוד לכתוב שם.

כמו עם הסגר והבטחות הרודן,נקווה לטוב גם בסוגיה הזאת.

אני סיימתי,תיהיו טובים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה