יום ראשון, 25 ביולי 2021

מי עושה מה בבית?

 הנושא החם בפרפרים שכותרתו:חלוקת התפקידים בבית או מי עוזר למי,עורר אותי לכתוב פוסט.

ראשית לטרמינולוגיה: לדעתי אין דבר כזה מי עוזר למי בעבודות הבית ובגידול הילדים,הטרמינולוגיה הזאת מקוממת אותי בכל נימי נפשי,כששואלים אותי באיזו טבעיות מעושה האם אני עוזר לאישתי זה מקומם אותי,אני עונה שאני לא עוזר,אני שותף שווה וככה צריך להיות.

מקומם אותי לקרוא תאורים של גברים שאומרים "אני עושה לה קניות" או דבר דומה,מה זאת אומרת עושה לה? הילדים לא שלך? אתה לא אוכל בבית את הפרודוקטים שנשלחת לקנות?

זה מטריף אותי.

הייתי רווק עד גיל מאוחר,לפני זה כידוע אמא שלי נפטרה כשהייתי בן 16 וחצי ומגיל צעיר עשיתי הכל בשביל עצמי.

כשהכרתי את זוגתי והתחתנו ונולדו הילדים הייתי כבר אז 

 שותף שווה במטלות,היא לא הניקה וכשילד היה מתעורר ורוצה לאכול התעוררתי ביחד איתה,שטפתי בקבוקים והכנתי את מנת האוכל,אני לא ממש זוכר, אבל אני בטוח שאחרי הפעולה הזאת ומכיון שהיא הייתה בחופשת לידה ואני עבדתי ,היא האכילה,כשחזרה מחופשת לידה המטלה התחלקה באופן שווה בין שנינו.

כבר שהיו ילדים צעירים לקחתי על עצמי את מטלת הכביסה,כיבוס ,תליה( או ייבוש) והעברה של הכביסה היבשה לקיפול על ידה עד שהיא לימדה אותי לקפל וגם את זה עשיתי.

הבקרים כשהילדים גדלו היו השטח שלה בעיקר כי אני יצאתי לעבודה מוקדם מאוד בבוקר,היא העירה את הילדים ,עשתה כריכים ולקחה לפיזור בגנים ואחכ בבית הספר,אני החזרתי כי סיימתי לעבוד מוקדם.

החזרתי ,חיממתי אוכל,הסעתי לחוגים רחוקים וקרובים ופיזרתי לחברים ביום שלא היו חוגים.

עד היום אנחנו הולכים יחד לקנייה שבועית בהיפר ( לא הצלחנו להתחבר לקנייה באינטרנט והחלטנו לוותר על זה) אני הולך למכולת להשלמות,אני הולך לקחת דאר ממרכז החלוקה,היא לא יודעת להפעיל בכלל את מכונת הכביסה או את המייבש,אנחנו מנקים ביחד את הבית,היא בדרך כלל שוטפת ואחראית על נקיון חדרי האמבטיה והשרותים כי לדעתה וגם לדעתי היא עושה את זה יסודי יותר.

אני מטאטא או שואב אבק כשאני רואה שאיזשהו חדר בבית זקוק לניקיון וזה בסדר גמור מבחינתי.

אני או אחד הבנים מורידים את הזבל והרגלנו את עצמנו להפריד את הזבל שאנחנו זורקים לפי  הנוהג שהשתרש בשנים האחרונות כדי לשמור על הסביבה

אנחנו נשואים 30 שנה בקרוב ומעולם לא הרגשתי שאני "עושה לה או עוזר לה" ,זה בכלל לא בטרמינולגיה שלנו.

היא לא מכינה לי אוכל ודאי לא מגישה,אלא אם היא שואלת אם אני רוצה ואני עונה בחיוב .

אנחנו עושים את זה ביחד,היא מבשלת יותר ממני וביום שישי בארוחת שבת ,שנינו מבשלים,אני עורך את השולחן,הילדים מורידים ואני אחראי על החזרת האוכל לקופסאות ועל הדחת הכלים,בכלל אני אחראי באופן בלעדי על המדיח,היא עובדת ועבדה כל השנים יותר קשה ממני וגם הרוויחה ומרוויחה יותר ממני ובניגוד לאחרים אין לי שום בעיה עם זה,להיפך אני מאוד נהנה ומפרגן.

זה הכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה