יום שלישי, 10 בדצמבר 2019

סאגה שלא נגמרת

כידוע יצאתי לפנסייה,את ימיי בחודש הראשון אני ממלא בקריאה אינטנסיבית,במנוחה,אינטנסיבית לא פחות ובנסיונות בישול חדשים.
בד בבד עם אלה,אני מנסה לבדוק איפה יש לי כספים,מה שייך לקופות הגמל,מה לקרן השתלמות ועוד כהנה וכהנה כספים שמגיעים לי.
מצאתי את קרן ההשתלמות ואת קופות הגמל,אני יודע כמה קצבת פנסיה אקבל לחודש ואפילו הגדלתי לעשות ובררתי על הדרך מתי נפתחת קרן ההשתלמות של זוגתי וכמה כסף יש בה ועוד כהנה וכהנה חסכונות מביטוחים כאלה ואחרים.
רק מה,יש מקום אחד שלא הצלחתי למצוא את הכסף שאמור להיות בו.
הסיפור מתחיל ביוני האחרון עת בזה אחר זה ועד העובדים שלנו ביקש הצעות מחיר מקרנות פנסיה קופות גמל והשתלמות כדי להוריד דמי ניהול כדי שלעובדים בסופו של דבר יהיה רווח גדול יותר.
הם קיבלו הצעות מהצעות שונות והחליטו על קופת גמל וקרן השתלמות אחת שלדעתם יעשו את העבודה הכי טוב.
היה לחץ גדול מצד הועד על העובדים להעביר את הכספים לקופות שנבחרו ומכיון שכל העובדים תלויים בצורה כזאת ואחרת בועד,רובם העבירו,גם אני.
אבל אני העברתי בתחושה לא טובה,
אני מזכיר, אנחנו בחודש יוני,חצי שנה לפני שאני פורש לגמלאות ולמה לי להתחיל לסבך מצב פשוט?
אבל הלחץ הכריע והעברתי.
עכשיו אני מגלה שמורידים לי כסף לקופה עלומה במנורה מבטחים וכשאני מנסה לברר כמה כסף יש שם גם הקופה הותיקה וגם זו החדשה אומרים שאין לי כסף שם.
השתגעתי,לא זכרתי מאיפה העברתי את הכסף למנורה מבטחים ואיפה הכסף,אבל מהסתכלות בתלוש השכר כתוב שחור על גבי לבן שיורד לי כסף לטובת מנורה.
ראשת מחלקת כח האדם של דאר ישראל שלחה לי בתחילת השבוע מייל בו היא מבקשת שאשלח לה דוח יתרות שנקרא פיצויים 2.33 עבור טופס 161 של מס הכנסה ואני לא יודע איפה הכסף.
אתמול כל הבוקר הייתי בטלפון עם מנורה מבטחים הותיקה וזו החדשה כדי לברר איפה הכסף ונאדה,אין.
היום שינסתי מותניים ונסעתי למקום העבודה שהיה שלי,עליתי לקומה 8 מחלקת כח האדם ואמרתי חברים,יש כאן כסף במנורה ואני לא מוצא אותו,אני צריך עזרה.
לדעתי הם קצת נבהלו וכל המחלקה התגייסה לעזור,
אחרי שעה קיבלתי טלפון שהכסף אמור להמצא בעמ"י שהיא קרן ההשתלמות וגמל של ארגון עובדי המדינה שמסתבר שמנוהלת בביטוח מגדל בכלל.
צלצלתי לעמי,ביקשתי שישלחו לי דו"ח יתרות עם דוח ספציפי של פיצויים 2.33 כדי שאוכל למלא את הטופס העלום שמספרו 161 לטובת מס הכנסה.
בעמי אמרו שישלחו.
איך הגיע כסך מביטוח מנורה מבטחים לעמי? אין לי מושג,למה במנורה מבטחים אף אחד לא יודע שהכסף הועבר לעמי? גם לזה אין לי מושג.
אני מקווה ראשית כל שהכסף אכן שם ואז יגיע סוף לחיפושים  ואני מקווה שמישהו יתן לי תשובות על השאלות האלה,למרות שאם הכסף ימצא,כבר פחות מעניין אותי איך הגיע לאן שהגיע ולמה.
במהלך הבוקר אקבל עידכון במייל.
אעדכן.
אני סיימתי,תיהיו טובים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה