יום שבת, 6 ביולי 2019

פוסט שבת,יום שישי בירושלים,תערוכת ציורים בגלריה אנה טיכו

אתמול נסענו לירושלים
המטרה העיקרית של הנסיעה הייתה הזמנה שקיבלנו לתערוכה והרצאה.
התערוכה תערוכה על ציורי פרחים וצמחים ונאמר לנו ששני ציורים של סבא שלי,סבא שמואל משתתפים בתערוכה.
סבא שמואל נפטר לפני 55 שנה.
כשהוא נפטר מעטים שמעו עליו ותמונותיו נמכרו מאוד בעצלתיים,סבא לא ידע לשווק את עצמו,כמובן שהתקופה הייתה אחרת והוא היה מוכר בחוג ציירים ואומנים לא גדול שחי בירושלים.
חשבנו שאם כבר אנחנו מגיעים לירושלים נשלב גם הליכה לעיר העתיקה,לאכול אוכל טוב,הקטע הזה ירד מהר מעל הפרק כי חלק מהאנשים במשפחה חששו להכנס לעיר העתיקה ובמקום זאת הוחלט שכשאנחנו מסיימים את התערוכה וההרצאה,ניסע לשוק מחנה יודה ונאכל ברחמו
גלריה אנה טיכו נמצאת במרכז העיר ברחוב מקביל לרח יפו,חניה קשה למצוא,אבל בסוף גילינו חניון ונכנסנו.
זאת לדעת בשנות ה60 הייתי חבר בתנועת נוער התנועה המאוחדת וקן מרכז של התנועה היה בבית טיכו
דר טיכו צריך לומר היה רופא עיניים ,למעשה רופא העיניים היחיד בירושלים ואשתו אנה הייתה אמנית
כשהגענו גילינו שלא מדובר ב2 תמונות,מדובר  על 3 קירות בגלריה.
סבא שמואל צייר ארץ ישראל,ציורי הצמחים והפרחים שלו עיטרו את אנציקלופדיית הצמחים והפרחים הראשונה שנקראה "אוצר צמחי ארץ ישראל" שיזמו אפרים וחנה הראובני.
לכן טבעי שציוריו נבחרו להיות מוצגים בתערוכה.
אוצרת התערוכה ומנהלת בית טיכו מאוד התרגשו מהעובדה ש5 מתוך 6 נכדים של שמואל חרובי הגיעו לתערוכה ולהרצאה על התפתחות הציור של צמחי ארץ ישראל
ואנחנו התמלאנו גאווה גדולה לשמוע את כל הסופרלטיבים שהשפיעו עליו.
בזמן אמת לא הבנתי איזה צייר ענק הוא היה,הייתי ילד כמובן ולא היו לי כלים להבין
רק אחרי שנפטר הבנתי.
אני מביא כמה ציורים שצילמתי אתמול בגלריה
אני מקווה שתצליחו לראות את הדיוק הרב בפרטים קטנים,רב הציורים נעשו בצבעי מים על נייר יש גם ציורים עם צבעי שמן על בד,לסבא לא היה תמיד אמצעים כלכליים לרכוש בד או צבעים לציור

זו תמונה של רקפות שהתערוכה עצמה קרויה ככה
זו תמונה של כלנית שנדמה שעומדת קצת מבויישת מול שפעת הרקפות מעליה
זו מרווה ירושלמית,בגלריה הציבו זכוכית מגדלת ליד הציור כדי שמי שרוצה יוכל לראות את המזיקים שמסתתרים בתוך הצמח וצוירו על ידי סבא,אני לא ידעתי את הפרט הזה אגב
לצערי לא זוכר מה מצוייר כאן וגם מצטער על איכות הצילום


אלה עבודות של סבא שלא הכרתי,סגנון הציור והנושא הוא אחר,לא בטוח שקשור לצמחי ארץ ישראל.
אחכ חלק מאיתנו פנה לשוק מחנה יהודה,תשמעו,המון שנים כאמור אני לא גר בירושלים ולא הייתי בימי שישי בצהריים בעיר,ההגעה לשוק ממרכז העיר שבקו אווירי זה די קרוב לקחה כחצי שעה בפקקים בלתי נסבלים ואחכ עוד חצי שעה של חיפוש חניה ואחכ הליכה בחפירות של עבודות בסימטאות של השוק ועד שהגענו לשוק ,זה היה מפוצץ אנשים וכך גם רחמו,המזל שאחותי שהגיעה לפנינו  עמדה בתור הארוך והלא ניגמר וחילצה משם כמה מנות חומוס וצלחת ממולאים ונאלצתי להסתפק בזאת גם אם רציתי לאכול דברים אחרים,מעולם לא ראיתי את ירושלים כל כך מפוצצת באנשים וספק אם אגיע שוב ביום שישי
הגענו חסרי נשימה הבייתה ועוד נאלצנו לבשל לארוחת ערב
אני סיימתי,תיהיו טובים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה